هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عضویت
راز داشتن کمر باریک چیست؟

راز داشتن کمر باریک چیست؟

راز داشتن کمر باریک | مارال باشگاه بانوان در اصفهان

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی آقایان و بانوان آن است که چگونه کمر خود را باریک کنیم؟ چگونه می ‌توان سایز دور کمر را کم کرد؟ برای رسیدن به تناسب اندام کدام رژیم غذایی مناسب‌تر است؟ قطعاً این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از افراد با جستجو در فضای اینترنت به دنبال یافتن پاسخ آن‌ها هستند.

کم شدن سایز کمر یکی از آرزوهای آقایان و بانوان است که برآورده شدن آن نیز چندان سخت نخواهد بود و با رعایت اصولی کاملاً آسان می ‌توان آن را عملی نمود. مهمترین نکته‌ای که برای رسیدن به کمر باریک باید به آن توجه داشته باشید اصلاح نمودن سبک زندگی است. در واقع افراد باید سبک زندگی خود را به مدل ورزشکاری تغییر بدهند.

داشتن یک تغذیه سالم و مناسب به همراه تحرک و ورزش در جهت تحقق یافتن این آرزو بسیار موثر است. به شما عزیزان توصیه می‌ کنیم که استرس و اضطراب خود را کنترل نمایید که در غیر این صورت چربی در بدن شما تجمع می ‌یابد. توجه به خواب و ریکاوری از دیگر موارد مهمی است که باید به آن دقت کافی داشته باشید.

تمامی مواردی که بیان نمودیم در جهت رسیدن به یک کمر باریک تاثیرگذار هستند که در ادامه به طور مفصل درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. البته انتخاب نوع تغذیه و ورزش برای رسیدن به تناسب اندام با توجه به شرایط هر شخص متفاوت است، بنابراین توصیه ما داشتن یک برنامه اختصاصی خواهد بود. بهتر است که برای انتخاب رژیم غذایی و تمرینات ورزشی از مربیان متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

از آن جایی که رسیدن به تناسب اندام و کمر باریک ممکن است برای خیلی از افراد چاق محال باشد، مایل هستیم که در این مقاله از مارال ( باشگاه مخصوص بانوان در اصفهان )پیرامون این مطلب موارد مهمی را شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان ما را همراهی کنید.

از کجا بفهمیم کمر باریک هستیم؟

آقایان و بانوان باید به طور مرتب دور کمر خود را اندازه بگیرند تا از افزایش ناگهانی چربی در نواحی شکم و پهلو پیشگیری نمایند. ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که کمر باریک باید چند سانت باشد.

طبق تحقیقات انجام شده دور کمر یک شخص بزرگسال باید کمتر از نصف قد او باشد تا به عنوان کمر باریک خوانده شود. به عنوان مثال اگر قد شخصی ۱۷۵ سانتی‌متر باشد، اندازه دور کمر او نیز باید حدود ۸۷.۵ سانتی متر باشد که در واقع نصف قد است. در این شرایط قطعاً شخص با خطرات ناشی از بیماری‌های گوناگون نیز مواجه نمی ‌شود. افزایش بافت چربی در اطراف پهلو و شکم ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش خواهد داد.

اگر مایل هستید که به یک اندام ایده‌آل برسید بهتر است که به صورت مرتب دور کمر خود را با استفاده از متر اندازه بگیرید تا از چاق شدن در دوره‌های زمانی کوتاه و یا بلند پیشگیری کنید.

دور کمر ایده‌آل چیست؟

پیش از این که درباره اندازه ایده‌آل کمر صحبت کنیم، باید بدانید که منظور از دور کمر کجاست. به ناحیه‌ای که میان بخش بالایی استخوان لگن و بخش پایین قفسه سینه وجود دارد دور کمر می‌ گویند. دور کمر ممکن است متناسب با ژنتیک افراد و سبک زندگی که دارند متفاوت باشد.

اندازه‌گیری دور کمر به عنوان یک معیار برای میزان سلامتی افراد محسوب می ‌شود. اگر دور کمر شخصی بزرگ باشد به این معنی است که او چربی‌های شکمی زیادی دارد. این چربی سبب بالا رفتن وزن و چاقی شده و موجب می ‌شود که فرد به بیماری‌های گوناگونی مبتلا گردد.

طبق تحقیقات انجام شده اگر دور کمر مرد بیشتر از ۱۰۲ سانتی‌متر یا ۴۰ اینچ و دور کمر زن نیز بیشتر از ۸۹ سانتی‌متر یا ۳۵ اینچ باشد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون قرار می‌ گیرد. طبق این تفاسیر دور کمر ایده‌آل برای آقایان کمتر از ۱۰۲ سانتی‌متر و دور کمر مناسب برای بانوان کمتر از ۸۹ سانتی‌متر خواهد بود.

“دور کمر برای قد ۱۶۰

همان طور که پیش تر نیز بیان نمودیم اگر دور کمر نصف قد باشد شخص به عنوان کمر باریک خوانده می ‌شود. بنابراین اگر قد شخصی ۱۶۰ سانتی‌متر باشد، اگر دور کمر او ۸۰ سانتی‌متر باشد می ‌توان گفت که او کمر باریک است.

دور کمر برای قد 170″

اگر دور کمر شخصی که قد او ۱۷۰ سانتی‌متر است معادل ۸۵ سانتی‌متر باشد می ‌توان گفت که تناسب اندام کاملاً مناسبی دارد. میزان چربی در ناحیه شکم و پهلوی چنین شخصی بسیار کم است و از اندامی کاملاً ایده‌آل برخوردار خواهد بود.

دور کمر برای قد ۱۸۰

اگر قد یک زن و یا یک مرد ۱۸۰ سانتی‌متر باشد دور کمر او باید نصف قد یعنی سانتی‌متر باشد. البته توجه داشته باشید که نحوه اندازه‌گیری صحیح دور کمر اهمیت زیادی دارد که پیش تر محل دقیق آن را بیان نمودیم.

 

بیشتر بخوانید: چطور جوان بمانیم + 3 روش جوان سازی پوست کدام است؟

رژیم غذایی مناسب برای کمر باریک داشتن

یک برنامه اصولی ورزشی برای باریک کردن کمر

بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای داشتن یک کمر باریک و شکم تخت تنها انجام ورزش دراز نشست کفایت می ‌کند. به طور کلی داشتن یک برنامه اصولی و هدفمند ورزشی برای باریک کردن کمر حائز اهمیت خواهد بود. برخی از ساده‌ترین ورزش‌هایی که برای باریک کردن کمر خود می ‌توانید انجام دهید شامل موارد زیر می‌ شود.

  1. استفاده از حلقه لاغری: یکی از بهترین تجهیزاتی که با استفاده از آن می ‌توانید کمر خود را وارد کنید حلقه لاغری است. بهتر است که در ابتدا روزانه ۱۰ دقیقه از این حلقه استفاده نموده و با گذشت زمان این تایم را افزایش دهید.
  2. حرکت پلانک شنا: انجام این حرکت تمامی قسمت‌های بدن را درگیر کرده و سبب زیباتر شدن فرم بالاتنه می ‌شود. انجام این ورزش برای کسانی که به دنبال یک کمر باریک هستند بسیار مناسب است. اگر به اندام ساعت شنی فکر می ‌کنید، توصیه می ‌کنیم که انجام این حرکت را فراموش نکنید.
  3. حرکت کرانچ به پهلو ایستاده: برای انجام این حرکت باید در وهله اول پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کرده و سپس زانو و آرنج خود را خم نمایید. اکنون باید یک دست و پای موافق خود را به سمت پهلو خم کرد و مجدداً دور کنید.
  4. حرکت کرانچ دوچرخه: برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و دست‌هایتان را پشت سرتان قرار دهید. شانه‌های خود را اندکی از زمین بلند کرده و پاهای خود را به حالت دوچرخه بچرخانید. با انجام این ورزش عضلات شکم درگیر می ‌شود و آرزوی شما برای رسیدن به یک کمر باریک تحقق می‌ یابد.

البته توجه داشته باشید که ورزش‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌ توانید کمر خود را باریک کنید، اما باید به صورت مداوم تمرینات خود را انجام دهید. در صورتی که این حرکات ورزشی را به طور مرتب انجام ندهید ممکن است نتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. اصولی بودن تمرینات ورزشی را در اولویت قرار دهید.یکی از بهترین راه و اصولی  ثبت نام در دوره های ورزشی باشگاه مارال در سالن بدن سازی و فیتنس و کار با کش تی آر ایکس (TRX) است.

 

ورزش برای باریک شدن کمر و پهلو

ورزش کردن علاوه بر اینکه در جهت حفظ سلامت انسان بسیار موثر است سبب باریک شدن کمر و پهلو نیز می ‌شود. برخی از مهمترین ورزش‌هایی که از طریق آن‌ها می‌ توانید به رویای کمر و پهلوی باریک برسید شامل موارد زیر می‌‌ گردد.

  • حرکت کرانچ ضربدری: انجام این حرکت سبب تقویت عضلات شکم و در نهایت باریک شدن پهلو و کمر خواهد شد. انجام حرکت کرانچ ضربدری تنها روی شکم و پهلو ایجاد فشار نکرده و تمامی عضلات دست، ران و میان تنه را نیز درگیر خواهد کرد.
  • حرکت کرانچ پهلو: این حرکت در میان ورزشکاران طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا پس از مدتی کوتاه افراد می‌ توانند تاثیرات فوق العاده آن را مشاهده نمایند. حرکت کرانچ پهلو عضلات شکم و پهلو را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. شما بدون نیاز به دستگاه و در منزل به راحتی می ‌توانید آن را انجام دهید. تمامی ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای می ‌توانند این حرکت را انجام دهند.
  • حرکت کرانچ قورباغه: این تمرین از طریق وزن بدن صورت گرفته و روی عضلات شکم و پهلو تاثیر می ‌گذارد. تمامی افراد مبتدی و حرفه‌ای قادر به انجام این حرکت خواهند بود.
  • حرکت کرانچ معکوس: عضلات شکم، پهلو، فیله کمر و ران در این حرکت درگیر می ‌شود. انجام حرکت کرانچ معکوس را به ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای که از طریق ورزش، قصد باریک کردن کمر و پهلوی خود را دارند مناسب خواهد بود.
  • حرکت پلانک لمس انگشت پا: یکی دیگر از بهترین تمریناتی که عضلات شکم و پهلو را به شدت تحت تاثیر قرار می ‌دهد حرکت پلانک لمس انگشت پا است. این تمرین حرکات سینه و پشت بازو را نیز درگیر می ‌کند. تمامی ورزشکاران حرفه‌ای برنامه حرفه‌ای بدون نیاز به وجود وسیله خاص می ‌توانند این حرکت را در منزل انجام دهند.
  • حرکت ددباگ: یکی از کاربردی‌ترین حرکت‌هایی که برای باریک کردن شکم و کمر می ‌توانید انجام دهید ددباگ است‌. این حرکت علاوه بر درگیر کردن عضلات شکم و پهلو، ران، سرشانه، زانو و لگن نیز تاثیر می ‌گذارد. این تمرین برای فرم‌دهی به اندام میانی بدن بسیار موثر بوده و تمامی افراد از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای می ‌توانند نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

رژیم غذایی برای باریک شدن کمر

اگر می‌ خواهید کمر خود را باریک کنید باید تعداد کالری‌های دریافتی خود را روزانه به ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری کاهش دهید. در واقع شما باید کالری‌های دریافتی خود را کاهش داده و سعی کنید که انرژی بیشتری را مصرف کنید.

مواد غذایی پر فیبر که شامل میوه، سبزیجات، شیر، غلات، قندهای مفید، حبوبات، دانه کتان و غیره می ‌شود را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تا حد امکان مصرف غذاهای فرآوری شده و فست‌فودها خودداری فرمایید. برای باریک شدن کمر نیازی نیست که از غذاهای مورد علاقه خود دست بکشید تنها کافیست که مقدار وعده‌های خود را کاهش بدهید.

بهتر است که نوشیدنی‌هایی که حاوی شیرین کننده‌های مضر همچون فروکتوز هستند را تا حدی امکان محدود نمایید. این نوشیدنی‌های شیرین در افزایش چربی‌های شکم نقش مهمی دارند. آب را جایگزین نوشیدنی‌هایی مانند آبمیوه، نوشابه، قهوه و دلستر کنید. میزان کالری این نوشیدنی‌های زیاد است، اما کالری آب صفر بوده و نوشیدن فراوان آن علاوه بر این که بدن را دهیدارته می ‌کند سبب بهبود سلامت کل بدن نیز خواهد شد.

علت باریکی کمر ‌چیست؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که علت باریک شدن کمر چیست. قطعاً کسانی که تناسب اندام دارند و کمر آنان نیز باریک است علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب تمرینات ورزشی خود را نیز به صورت مداوم و منظم انجام می‌ دهند.

در صورتی که هر یک از عوامل یعنی رژیم غذایی و یا حرکات ورزشی به درستی انجام نگردد، ممکن است رویای رسیدن به کمر باریک محقق نشود. در صورتی که رژیم غذایی درستی ندارید و یا برای انجام حرکات ورزشی با مشکل مواجه شده‌اید می ‌توانید از مربیان و ورزشکاران باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

فواید کمر باریک چیست؟

کمر باریک علاوه بر این که تناسب اندام می ‌شود، در جهت سلامتی شخص نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. زمانی که کمر یک زن و یا یک مرد باریک باشد، قطعاً فشار کمتری روی سایر عضلات بدن از جمله پا وارد می‌ شود و در این صورت مسمومیت‌هایی که برای بدن اتفاق می ‌افتد بسیار کمتر خواهد بود.

هنگامی که کمر باریک باشد و فرد نیز از وزن ایده‌آلی برخوردار باشد به بیماری‌های قلبی و دیابت مبتلا نخواهد شد. اگر از چاقی شکم و پهلو رنج می ‌برید باید برای رسیدن به یک اندام ایده‌آل و کمر باریک تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و حرکات ورزشی را نیز آغاز نمایید.

برای داشتن کمری باریک چه غذای بخوریم؟

نوع غذایی که شما مصرف می ‌کنید در اندام شما نقش موثری دارد، بنابراین بهتر است که از خوردن غذاهای ناسالم پرهیز کرده و سالم‌خوری را آغاز نمایید.

منظور از سالم‌خوری کم خوردن غذا نیست، بلکه بدین معنی است که شما غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود قرار بدهید که از کالری پایینی نیز برخوردار باشند. این غذاها باید بتوانند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین نمایند تا در طول روز دچار افت قند و بی‌حالی نشوید.

بیشتر بخوانید: ورزش زومبا چیست؟ + 3 تأثیر مثبت زومبا بر سلامتی بدن

بهترین-ورزش-برای-باریک-شدن-کمر| مارال باشگاه بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید: یوگا چیست؟ راهی به سوی آرامش از طریق ورزش یوگا

بهترین ‌ورزش برای باریک شدن کمر

بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که برای رسیدن به یک اندام ایده‌آل و کمر باریک باید ورزش‌هایی بسیار سنگین و طاقت‌فرسا را انجام دهند. تمرینات بسیار ساده‌ای وجود دارد که شما می ‌توانید از طریق آن‌ها کمر خود را کاملاً باریک نمایید که بیشتر به طور کامل به آن‌ها اشاره نمودیم.

بهتر است که تمرینات ورزشی را خیلی آهسته آغاز کرده و به مرور آن‌ها را بیشتر کنید. یکی از بهترین ورزش‌هایی که می ‌توانید برای رسیدن به کمر باریک انجام دهید یوگا است که بسیاری از افراد نسبت به آن آشنای چندانی ندارند. این ورزش در جهت کاهش سایز دور کمر نقش موثری داشته و آقایان و بانوان می ‌توانند با انجام آن به اندام ایده‌آل خود برسانند.

تاثیر حلقه در باریک شدن کمر

استفاده از حلقه تنها جنبه سرگرمی نداشته و برای باریک شدن کمر نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. هنگامی که فرد حلقه بزند می ‌تواند کالری‌ها را بسوزاند. در صورتی که وزن خود را کاهش دهید و مقداری از آن‌ها را از طریق حلقه زدن بسوزانید قطعاً با گذشت زمان شاهد تغییرات شگرفی در اندام خود خواهید بود.

از آن جایی که حلقه زدن سبب آب شدن چربی‌های بدن می ‌شود بهتر است که آن را در لیست کارهای مهم خود در طول روز قرار دهید. حلقه زدن تعادل مناسبی را بین عضلات بدن برقرار کرده و موجب رسیدن به تناسب اندام خواهد شد.

باریک شدن کمر در یک هفته

ممکن است باریک شدن کمر طی یک هفته چندان منطقی نباشد، اما در حال حاضر رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارد که شما می ‌توانید در طی ۷ روز وزن زیادی را کم کنید. برخی از این رژیم‌ها اصولی و برخی دیگر غیر اصولی هستند. برای باریک کردن کمر خود بهتر است که از گرفتن رژیم‌های خود ساخته پیشگیری کرده و به پزشکان متخصص مراجعه نمایید. از آن جایی که ممکن است رژیم‌های اینترنتی نیز چندان قابل اعتماد نباشد پیشنهاد ما مراجعه به پزشکان با تجربه است تا بتوانید در مدتی کوتاه به اندام دلخواه خود برسید.

جمع بندی

امروزه بسیاری از آقایان و بانوان آرزوی رسیدن به کمر باریک را دارند که برای رسیدن به این رویا باید مقداری تلاش کنند. داشتن یک رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی مناسب جهت محقق شدن این رویا حائز اهمیت است. به منظور رسیدن به تناسب اندام باید سالم‌خوری را آغاز کرده و از میل کردن فست‌فود و نوشیدنی‌های مضر خودداری فرمایید. انجام حرکات ورزشی به صورت منظم و مداوم اهمیت دارد تا بتوانید شاهد نتایج خارق‌العاده آن طی مدتی کوتاه باشید.

سوالات متداول

ممکن است پس از خواندن این مطلب سوالاتی برای شما پیش بیاید. برخی از این سوالات شامل موارد زیر می ‌گردد.

  • دور کمر ایده‌آل برای آقایان و بانوان چقدر است؟

  • دور کمر مناسب و ایده‌آل برای آقایان کمتر از ۱۰۲ سانتی‌متر و برای بانوان نیز کمتر از ۸۹ سانتی‌متر خواهد بود.
  • یک رژیم غذایی مناسب برای باریک کردن کمر باید متشکل از چه خوراکی‌هایی باشد؟

  • برای این که به کمر باریک دست یابید باید در رژیم غذایی خود منابع غنی فیبر را قرار دهید. بهتر است که مصرف فست‌فودها و نوشیدنی‌های مضر را کنار بگذارید.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

خدمات باشگاه ورزشی مارال را بیشتر بشناسید 

باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان “مارال جیم“ویژه بانوان،مرکزی برای قدرت، انعطاف و هماهنگی بدنی برای بانوان،خدماتی از جمله 
باشگاه بدنسازی، TRX، زومبا، فیتنس، یوگا و باله،انعطاف‌پذیری و قدرت در کنار حرکت اصلاحی مخصوص بانوان در اصفهان و همه در یک مکان را به همشهری های عزیز ارائه میدهد.

مدیر سایت وب‌سایت

‫2 نظر

  • زهرا گفت:

    با سلام
    تاثیر حلقه در باریک شدن کمر واقعا آیا موثر است؟

    • تاثیر حلقه در باریک شدن کمر ممکن است به وابستگی به چندین عامل باشد. در اصل، استفاده از حلقه‌ها یکی از روش‌های معمول در برنامه‌های تمرینی برای تقویت عضلات کمر و کمک به شکل دهی آن است. اما تنها استفاده از حلقه بدون رعایت رژیم تمرینی مناسب و تغذیه مناسب ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است به دلیل شرایط فیزیولوژیکی یا مشکلات جسمی، به ویژه مشکلات مربوط به ستون فقرات، نتوانند از حلقه‌ها بهره‌مند شوند یا حتی ممکن است برای آنها مضر باشد. برای باریک شدن کمر، باید یک برنامه تمرینی جامع با تمرکز بر رژیم غذایی مناسب و توجه به فاکتورهای سلامتی اجرا شود. در نهایت، مشورت با یک مربی و یا متخصص تمرینات ورزشی می‌تواند بهترین راهنمایی را فراهم کند.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *