هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عضویت
چطور جوان بمانیم + 3 روش جوان سازی پوست کدام است؟

چطور جوان بمانیم + 3 روش جوان سازی پوست کدام است؟

چطور جوان بمانیم؟|باشگاه بانوان در اصفهان

پیر شدن فرآیندی کاملاً طبیعی است که با تکامل و رشد بدن انسان اتفاق می ‌افتد. هنگامی که تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می ‌افتد و سن زن و مرد بالا می ‌رود، شما شاهد پیری خود خواهید بود. نوع رژیم غذایی و همچنین سوخت و ساز بدن در پیری انسان‌ها نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

همان طور که می‌ دانید شما نمی ‌توانید از پیری جلوگیری کنید و ممکن است نتوانید حتی آن را کند نمایید. در حال حاضر در برخی از کشورهای جهان تغییراتی را در ژن‌های بدن انسان ایجاد می ‌کنند تا روند پیری آهسته‌تر شود.

قطعاً عوامل گوناگونی از جمله عوامل محیطی در سرعت فرآیند پیری موثر خواهند‌ بود. امروزه انسان‌ها به دنبال روش‌هایی برای جوان ماندن هستند.در این مقاله از مارال  باشگاه بانوان در اصفهان همراه ما باشید.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم؟

چطور جوان بمانیم ؟ ممکن است پس از ۴۰ سالگی روند پیری سرعت بیشتری پیدا کند. برای جوان ماندن پس از ۴۰ سالگی به موارد زیر توجه فرمایید.

  1. حفظ رطوبت پوست: ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آقایان و بانوان سالمند کشور فرانسه چگونه از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که مردم این کشور به مرطوب کننده اهمیت زیادی می ‌دهند و به صورت مکرر از آن استفاده می ‌کنند. طبق این تفاسیر از مهمترین رازهای جوان ماندن پس از سن ۴۰ سالگی حفظ رطوبت پوست خواهد بود‌. توصیه ما انتخاب یک مرطوب کننده مناسب است که باید روزانه آن را به پوست دست، صورت و گردن خود بزنید. شما می ‌توانید مرطوب کننده را برای تمامی قسمت‌های بدن خود استفاده کنید تا سبب زیبایی اندام خود شوید. پس از استحمام حتماً از لوسیون مخصوص استفاده نمایید.
  2. پوشیدن لباس نو: برای داشتن ظاهری آراسته لباس‌های قدیمی خود را دور ریخته و لباس‌های نو بپوشید. تمامی لباس‌های خود از جمله بلوز، شلوار، کیف، کفش و غیره را جدید کنید. قطعاً با پوشیدن لباس‌های جدید، شخص احساس جوانی خواهد کرد.
  3. محدود کردن دریافت سدیم: در صورتی که بیش از حد مجاز از سدیم استفاده کنید، رطوبت پوست شما جذب شده و سبب تخریب آن خواهد شد. افزایش سدیم در رژیم غذایی سبب پف زیر چشم می ‌شود. برای سالم ماندن پوست خود و حتی سلامتی قلب و عروق روزانه یک قاشق چای‌خوری سدیم مصرف نمایید.
  4. لبخند زدن: خندیدن موجب کاهش استرس می ‌شود. خندیدن سبب کاهش پیری زودرس شده و در جوان شدن نقش مهمی دارد.
  5. اکستنشن مو: بانوان پس از عبور از سن ۴۰ سالگی می ‌توانند از اکستنشن مو استفاده کنند، البته زیاده‌روی در این زمینه نیز صحیح نخواهد بود. در صورتی که اکستنشن مو به درستی استفاده نگردد چهره زن پیر به نظر می ‌رسد.
  6. مرتب کردن مو: اگر کم‌مو هستید بهتر است که موهای شما همیشه کوتاه باشد. اگر موهای پرپشتی دارید بهتر است که مرتب کردن آن‌ها را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید.
  7. لباس متناسب با بدن: لباستان را متناسب با اندام خود انتخاب نمایید. بهتر است که از انتخاب هر نوع لباسی خودداری فرمایید.
  8. رهایی از موهای سفید: قطعاً موی سفید سن آقایان و بانوان را بالا می‌ برد. یکی از اصلی‌ترین علائم پیری سفید شدن موها خواهد بود. موهای خود را رنگ کنید. معمولاً رنگ‌های تیره سن افراد را جوان‌تر نشان می ‌دهند.
  9. لاک ناخن: قطعاً بانوانی که از لاک استفاده می ‌کنند نسبت به کسانی که از آن استفاده نمی ‌کنند، جوان‌تر به نظر می ‌رسند.
  10. ماساژ درمانی: افزایش استرس سبب بیشتر شدن چین و چروک پوست شما خواهد شد. برای حفظ سلامت روان خود به سلامت جسمی خود توجه داشته باشید. برای کاهش استرس‌های خود به یک ماساژور حرفه‌ای مراجعه کنید.
  11. لبخند زدن: قطعاً لبخند زدن در زیبایی چهره و جوان به نظر رسیدن نقش بسیار مهمی دارد.
  12. پر‌ کردن ابرو: با افزایش سن ابرو نیز نازک‌تر خواهد شد. برای پر کردن ابروهای خود می ‌توانید از مداد و یا روش‌هایی همچون میکروبلیدینگ استفاده نمایید. برای ابروهای خود از سرم‌های تقویت کننده تهیه کنید.
  13. حفظ سلامت پوست: رسیدگی به پوست و حفظ زیبایی آن مهمترین تاثیر را در جوانی افراد دارد. استفاده از ضد‌آفتاب، شوینده‌های مناسب، سرم‌های شستشو، کرم‌های جوان کننده و غیره در زیبایی و جوانی نقش بسیار مهمی دارند. سعی کنید که پوست خود را تازه و شاداب نگه دارید.
  14. اصلاح ریش: آقایانی که ریش خود را اصلاح نمی ‌کنند ممکن است پیرتر به نظر برسند. اصلاح کردن موهای ریش، گوش و بینی در آراستگی و جوانی تاثیر شگرفی دارد.
  15. مصرف پروتئین: قرار دادن پروتئین در رژیم غذایی موجب زیبایی ظاهری و جوانی شما می ‌شود. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب می ‌توانید با پزشکان تغذیه صحبت کنید.
  16. عضویت در باشگاه: رفتن به باشگاه تنها سبب تناسب اندام شما نشده و در جهت جوانی و شادابی نیز موثر خواهد بود. اگر چند ماه به باشگاه بروید تفاوت آن را احساس خواهید کرد.
  17. خواب کافی: اگر خواب کافی نداشته باشید، چهره شما پیر به نظر می ‌رسد. اگر در طول شبانه روز ۸ ساعت بخوابید علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن شما تقویت می ‌شود، پوست شما نیز جوان خواهد شد. به طور کلی یکی از مهمترین رازهای جوانی پس از ۴۰ سالگی داشتن خواب کافی است.

روش های جوان سازی پوست شامل

روش های جوان سازی پوست شامل

به طور کلی روش‌های جوان ‌سازی پوست را می‌ توان به سه گروه تقسیم کرد که شامل موارد زیر می‌ شود.

تهاجمی

چطور جوان بمانیم ؟ منظور از روش تهاجمی انجام عمل‌های جراحی زیبایی خواهد بود. در روش تهاجمی نیاز به بستری در بیمارستان بوده و ممکن است دوره نقاهت آن نیز طولانی باشد. انجام روش‌های تهاجمی برای جوانسازی هزینه‌های بالایی را در پی خواهد داشت. به عنوان یکی از روش‌های تهاجمی می‌ توان به لیفت اشاره کرد.

کم تهاجمی

چطور جوان بمانیم ؟ روش کم تهاجمی شامل روشهای تزریقی همچون ژل، بوتاکس، فیلر و همچنین هایفوتراپی و آندولیفت خواهد بود. روش‌های جوانسازی کم تهاجمی نسبت به روش تهاجمی هزینه کمتری داشته و تاثیرات فوق‌العاده‌ای دارد. این روش معمولاً عوارض و خطرات چندان زیادی ندارد. در حال حاضر پرطرفدارترین روش برای جوانسازی پوست شیوه کم تهاجمی است.

غیر تهاجمی

روش غیر تهاجمی نیز شامل استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های ضد چروک و غیره خواهد شد. در حال حاضر این روش نیز طرفداران خاص خود را دارد.

چی بخوریم جوان بمانیم؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که برای زیبایی چهره چی بخوریم؟ هیچ انسانی همیشه جوان نخواهد ماند. خوردن برخی از غذاها می ‌تواند روند پیری را کندتر کند. ۵ خوراکی ضد پیری شامل موارد زیر می ‌گردد.

  1. بادام: بادام یکی از آجیل‌هایی است که سرشار از پروتئین می ‌باشد. در این خوراکی علاوه بر پروتئین، ویتامین E مس و غیره نیز وجود دارد. مصرف این آجیل از پیری شما پیشگیری خواهد کرد.
  2. سیب: اگر روزانه یک عدد سیب میل کنید، ۱۷ درصد از فیبر مورد نیاز بدن شما تامین می ‌شود. ویتامین‌ها و املاح موجود در سیب موجب حفظ شادابی و طراوت پوست شما شده و با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود از مبتلا شدن به پیری زودرس در امان خواهید ماند.
  3. تخم‌مرغ: اگر به دنبال یک خوراکی بی‌نظیر هستید که موجب جوانی و شادابی شما شود قطعاً تخم‌مرغ بهترین گزینه است. تخم‌مرغ علاوه بر این که حاوی مقدار زیادی پروتئین است، سرشار از بیوتین نیز خواهد بود. این املاح و مواد معدنی می ‌توانند موجب شادابی پوست مو و ناخن شوند.
  4. پرتقال: این میوه خوش طعم و لذیذ سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. املاح و ویتامین‌های مفید موجود در این میوه دارای خواص ضد پیری هستند.
  5. گردو: همان طور که می‌ دانید گردو سرشار از آنتی اکسیدان و امگا ۳ است. این املاح علاوه بر این که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌ دهند، سبب جوانی و شادابی نیز خواهند شد.

راز جوان ماندن یک زن چیست؟

چطور جوان بمانیم ؟ این سوال برای بسیاری از بانوان ایجاد می ‌گردد که چگونه ۲۰ سال جوان شویم. زنان برای زیبایی خود می ‌توانند اقدامات گوناگونی را انجام دهند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌ شود.

  • دوری از نور خورشید: اشعه ماورا بنفش که در نور خورشید وجود دارد الاستین پوست انسان را از بین می ‌برد. از بین رفتن این ماده سبب می ‌گردد که پوست حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد و رو به پیری برود. ممکن است تا سال‌های زیادی شاهد این چین و چروک‌ها نباشید، بنابراین باید بسیار دقت کرده و از ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • نوشیدن آب فراوان: برای زیبایی و جوانی پوست خود روزانه ۶ الی ۸ لیوان آب تصفیه شده بنوشید. اگر میزان مصرف آب شما کم باشد پوست خشک شده و مستعد چین و چروک خواهد شد.
  • اجتناب از مصرف دخانیات: یکی دیگر از رازهای جوان ماندن بانوان دوری کردن از مصرف سیگار قلیان است. استعمال دخانیات سبب کاهش ویتامین ث موجود در بدن شده و میزان چین و چروک صورت را افزایش خواهد داد.
  • افزایش مصرف مکمل‌های مغذی: داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب در پیشگیری از پیری نقش بسیار مهمی دارد. معمولا بانوانی که زیبا و جوان به نظر می ‌رسند به طور مرتب از مکمل‌های مغذی استفاده می ‌کنند.
  • مراجعه به متخصص پوست: در حال حاضر کرم‌های مختلفی برای پیشگیری از زیاد شدن چین و چروک‌ها وجود دارد. بانوان با مراجعه به پزشکان متخصص پوست و زیبایی می‌ توانند متناسب با پوست خود کرم مناسبی را دریافت کنند و از پیری زودرس خود جلوگیری نمایند.

راز جوان ماندن در قرآن

چطور جوان بمانیم ؟ بنا به آیات کلام الهی برای جوان ماندن باید به هفت نکته توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می ‌شود.

  1. دائما در حال آموختن باشیم: برای یاد گرفتن چیزهایی که در گذشته فرا گرفته‌اید وقت نگذارید و زمان خود را صرف یاد گرفتن مطالب جدید کنید. اگر برای یاد گرفتن مباحث جدید به قرآن مراجعه کنید، قطعاً به جوانی خود کمک نموده‌اید.
  2. عشق ورزیدن: همان طور که می ‌دانید کینه و دشمنی تاثیر منفی روی بدن انسان دارد. باید به دوستان و عزیزان خود عشق بورزید و از استرس و اضطراب دوری کنید چرا که مایه پیری شما می ‌شوند.
  3. لبخند بزنید: لبخند زدن روی تمامی قسمت‌های بدن تاثیر می ‌گذارد و شما می ‌توانید تاثیر آن بر جوانی و شادابی خود را نیز احساس کنید.
  4. فعال باشید: انسان زمانی پیر می ‌شود که خود را بازنشسته کند و دیگر کاری را انجام ندهد. برای جوان ماندن همواره باید فعال باشید و به زندگی خود ادامه دهید.
  5. فراموش کردن گذشته: زندگی کردن در گذشته و داشتن حسادت و دشمنی سبب پیری انسان خواهد شد. سعی کنید خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید و با زندگی در زمان حال به جوانی خود کمک نمایید.
  6. دوری کردن از آرزوهای زیاد: اگر بیش از حد در رویاهای خود غرق شوید ممکن است استرس و اضطراب به سراغ شما بیاید و پیر شوید. برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش کنید، اما بیش از اندازه به آن‌ها فکر نکنید.
  7. جز خدا به چیزی دل نبندید: در زندگی فقط به خدا دل ببندید با او صحبت کنید و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارید. صحبت کردن با پروردگار یکی از راه‌های جوان ماندن از نظر قرآن است.

بیشتر بخوانید: یوگا چیست؟ راهی به سوی آرامش از طریق ورزش یوگا

راز جوان ماندن

بیشتر بخوانید: پبادی کامپوزیشن چیست؟

راز جوان ماندن در طب سنتی

چطور جوان بمانیم ؟ راز جوان ماندن پوست و مو از مهمترین اجزای بدن انسان است که سلامت و طراوت آن در جوانی زن و مرد نقش بسیار مهمی دارد. برای جوان به نظر رسیدن به سلامت پوست و موی خود توجه کافی داشته باشید.

در طب سنتی برای جوانی خدمات گوناگونی انجام می ‌شود که یکی از برترین آن‌ها انجام طب سوزنی است. سال‌های زیادی است که طب سوزنی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. طب سوزنی برای کاهش چین و چروک، از بین بردن لکه‌های پوستی و غیره به کار برده می ‌شود.

یکی دیگر از راهکارهای مهم در طب سوزنی انجام ماساژ درمانی است. هنگامی که صورت خود را ماساژ دهید گردش خون زیر پوست شما افزایش یافته و شاهد زیبایی و جوانی خود خواهید بود. انجام ماساژ سبب از بین رفتن تنش‌ها و استرس‌ها از پوست شما شده و به آرامش آن کمک خواهد کرد.

چطور جوان بمانیم ؟ حجامت و زالو درمانی از دیگر روش‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می ‌توانید سبب جوانی پوست خود شوید. در حال حاضر در طب سنتی محلول‌های گوناگونی وجود دارد که با قرار دادن آن‌ها روی پوست خود می ‌توانید از پیشرفت چین و چروک‌ها پیشگیری کنید.

ویتامین برای جوان ماندن پوست کدام اند؟

چطور جوان بمانیم ؟طبق تحقیقات انجام شده نداشتن رژیم غذایی مناسب و کمبود ویتامین‌ها سبب آسیب به پوست و در نهایت پیری خواهد شد. برای داشتن یک پوست سالم و شاداب باید به اندازه کافی ویتامین مصرف کنید. مهمترین ویتامین‌هایی که برای جوان ماندن پوست لازم هستند شامل ویتامین‌های A, C, D, E می ‌شود. کمبود این ویتامین‌ها سبب کاهش کلاژن  و در نهایت خشکی پوست و افزایش چین و چروک خواهد شد.

بهترین روغن برای جوان ماندن پوست

چطور جوان بمانیم ؟روغن‌های جوان ساز علاوه بر این که از قیمت مناسبی برخوردار هستند می ‌توانند شادی و طراوت پوست شما نیز شوند. یکی از بهترین روغن‌هایی که برای جوان ماندن پوست می ‌توانید از آن استفاده کنید روغن نارگیل است. روغن نارگیل بهترین دارو برای جوان ماندن خواهد بود. این روغن علاوه بر این که سبب پاکسازی و زیبایی پوست می ‌شود، در بهبود مشکلات پوستی نیز نقش مهمی دارد. شما می ‌توانید روغن نارگیل را به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌ها تهیه کرده و آن را به پوست و موی خود بزنید.

معرفی و دانلود کتاب ۲۰ سال جوان‌تر

چطور جوان بمانیم ؟کتاب ۲۰ سال جوان‌تر این کتاب توسط شخصی به نام باب گرین نوشته شده که نوشتن آن نیز چند سال طول کشیده است. این نویسنده جنبه‌های گوناگون یک زندگی سالم و پرشور و هیجان را بررسی می‌ کند و روش‌های جوان ماندن را به طور کامل بیان می ‌نماید.

طبق بیانات این نویسنده عوامل گوناگونی از جمله عوامل محیطی در پیری انسان‌ها نقش دارند. رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب و افزایش استرس و اضطراب از مواردی هستند که سبب پیری زودرس می ‌شوند. اگر رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید و خواب کافی داشته باشید و همچنین استرس و اضطراب را از خود دور نمایید، علائم پیری در شما برعکس خواهد شد. این کتاب یک منبع عالی و کامل برای جوان ماندن است که می‌ توانید با مطالعه آن به طراوت و زیبایی خود کمک کنید.

ماسک‌های صورت برای جوان سازی پوست؟

چطور جوان بمانیم ؟ماسک‌های زیادی وجود دارد که آقایان و بانوان با استفاده از آن‌ها می ‌توانند پوست خود را جوان کنند. برخی از این ماسک‌ها شامل موارد زیر می ‌شود.

  • ماسک روغن نارگیل
  • ماسک شیر و زردچوبه
  • ماسک خیار
  • ماسک ‌روغن زیتون
  • ماسک ویتامین E و آلوئه‌ورا
  • ماسک سیب زمینی‌ و چای سبز
  • و غیره

جمع بندی

چطور جوان بمانیم ؟ با افزایش سن روند پیری انسان نیز سریع تر می‌ شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های گوناگونی برای جوان ماندن به وجود آمده است. این روش‌ها می ‌تواند شامل رسیدگی به شکل ظاهری و یا استفاده از روش‌های جوانساز همچون عمل جراحی، تزریق بوتاکس و کرم‌های جوان کننده باشد. استفاده از ماسک‌های طبیعی نیز می ‌تواند برای زیبایی و طراوت پوست موثر واقع گردد که می ‌توانید در منزل از آن‌ها استفاده نمایید.

سوالات متداول

  • چه خوراکی‌هایی برای جوانی مفید هستند؟

  • بادام، سیب، تخم‌مرغ، پرتقال و گردو
  • منظور از روش کم تهاجمی برای جوانسازی چیست؟

  • این روش زیبایی شامل تزریق چربی بوتاکس و غیره می ‌شود که دوره نقاهت و عوارض چندان زیادی نیز ندارد.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

خدمات باشگاه ورزشی مارال را بیشتر بشناسید 

باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان “مارال جیم“ویژه بانوان،مرکزی برای قدرت، انعطاف و هماهنگی بدنی برای بانوان،خدماتی از جمله 
باشگاه بدنسازی، TRX، زومبا، فیتنس، یوگا و باله،انعطاف‌پذیری و قدرت در کنار حرکت اصلاحی مخصوص بانوان در اصفهان و همه در یک مکان را به همشهری های عزیز ارائه میدهد.

مدیر سایت وب‌سایت

‫2 نظر

  • اقایی گفت:

    با سلام برای اینکه دیرتر پیر شویم چه باید بخوریم؟
    چه خوراکی‌هایی برای جوانی مفید هستند

    • برای اینکه دیرتر پیر شوید، می‌توانید از برخی خوراکی‌ها و عادات غذایی مفید برای سلامتی و جوانی استفاده کنید. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

      مصرف مواد آنتی‌اکسیدانی: موادی مانند ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن، سلنیوم و فلاونوئیدها که در میوه‌ها و سبزیجات فراوان است، به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند و از آسیب‌های اکسیداتیو بر روی سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری می‌کنند.
      مصرف مواد چرب نیمه‌اشبه (نیمه اشباع و نیمه اشباع نشده): از مواد چرب نیمه‌اشباهی مانند روغن‌های زیتون، کره مغزه‌های آجیل و ماهی‌های چرب که دارای اسیدهای چرب امگا-3 هستند استفاده کنید. این اسیدها می‌توانند به سلامتی قلب، حافظه و عملکرد مغز کمک کنند.
      مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم: برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از اختلالات مربوط به پیری مانند آرتروز، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم مانند شیر و فرآورده‌های لبنی، سبزیجات و ماهی مفید است.
      مصرف آب به میزان کافی: آب باعث حفظ ترطیب پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس می‌شود. بنابراین، مطمئن شوید که روزانه مقدار کافی آب مصرف می‌کنید.
      مواد غذایی حاوی پروتئین: مواد غذاییی مانند ماهی، گوشت سفید، تخم‌مرغ، لوبیا، عدس و سویا حاوی پروتئین‌های ضروری برای سلامتی و جوانی هستند. این پروتئین‌ها به حفظ سلامت بافت‌ها و سلامت عضلات کمک می‌کنند.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *