هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عضویت
ورزش بادی پامپ (BodyPump) چیست ؟ + حرکات صحیح بادی پامپ کدام اند؟

ورزش بادی پامپ (BodyPump) چیست ؟ + حرکات صحیح بادی پامپ کدام اند؟

بادی پامپ چیست |مارال باشگاه بانوان در اصفهان

بادی پامپ چیست |مارال باشگاه بانوان در اصفهان

ورزش بادی پامپ چگونه است؟ بادی پامپ به انگلیسی Body Pump ورزشی جالب و دوست داشتنی است که با هالتر انجام می شود. به کمک هالتر و یک مربی کاربلد می توانید خیلی راحت به وزن ایده آل خود برسید. تنها کافی است بخواهید و پرقدرت این ورزش را ادامه دهید. هدف اصلی بادی پامپ کمک به لاغری و رسیدن به تناسب اندام مورد نظر است. همزمان با حرکت های بادی پامپ یکسری موسیقی های جالب و انگیزشی برایتان پخش می شود که شما را به سوی هدفتان سوق می دهد.

برخی افراد از ورزش کردن روزانه و تمرین های یکنواخت خسته می شوند و همین عامل موجب دوری آنها از ورزش خواهد شد. در صورتی که با تمرین های بادی پامپ کمتر کسی خسته می شود؛ چرا که ورزشی گروهی است و طی  60 دقیقه به اتمام می رسد.  صفحه وزنه و هالتر مجموعه وسایلی است که به هنگام ورزش  بادی پامپ به آن نیاز خواهید داشت. در این کلاس 60 دقیقه ای شما توسط مربی تشویق خواهید شد. از همین رو پرقدرت حرکات درست را انجام می دهید و خیلی زود به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

ورزش بادی پامپ بانوان چه میدانید؟

بادی پامپ بانوان یکی از معروف ترین رشته های ورزشی در زیر شاخه فیتنس، است که به دلیل تاثیر زیاد روی لاغری عده زیادی را به سمت خود کشانده است. در سال های اخیر آمار ورزشکاران بادی پامپ در ایران بسیار زیاد بوده؛ چرا که به وسیله صفحه وزنه و میله ای مخصوص، ماهیچه های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب فرم گیری صحیح بدن می شود. ورزش بادی پامپ بدون آنکه بخشی از بدن حجیم و بزرگ شود، قدرت بدنی انسان را بالا می برد.

ورزش بادی پامپ دارای  چندین حرکت مخصوص است که توسط مربی به ورزشکاران تمرین داده می شود. اجرای درست حرکات بادی پامپ در هر جلسه تاثیر زیادی روی لاغری بدن انسان دارد. این ورزش مزایای زیادی دارد.

تفاوت فیتنس و بادی پامپ |مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

تفاوت فیتنس و بادی پامپ |مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید:ورزش تی آر ایکس (TRX) چگونه است؟

تفاوت فیتنس و بادی پامپ

تفاوت بادی پامپ و فیتنس در طراحی تمرینات و هدف اصلی از اجرای تمرینات است. فیتنس موجب عملکرد صحیح بدن شده و سلامتی را به ارمغان می آورد ولی در بادی پامپ افراد با اجرای تمرینات مقاومتی، استقامت بدن را بالا می برند و به تناسب اندام می رسند

اسپینگ بهتره یا تی ار ایکس

ورزش اسپینگ یک ورزش هوازی برای بالا بردن آمادگی جسمانی است که در عین حال چربی سوزی بالایی داشته و موجب لاغری بدن نیز می شود. تی ار ایکس علاوه بر چربی سوز بودن روی عضله سازی و سفت شدن بدن نیز تاثیر گذار است.

بادی پامپ بهتره یا تی ار ایکس

با انجام تمرینات تی ار ایکس، می توانید بدن خود را منعطف تر کنید و قدرت جسمانی بدن را افزایش دهید. اما اگر به دنبال قدرت و کاهش وزن هستید، می توانید با انجام تمرینات بادی پامپ عضله سازی کنید و تعادل بدن را بالا ببرید.

بادی پامپ بهتراست یا بدنسازی

بادی پامپ ورزشی است که روی تکرار تمرینات قدرتی و استقامت عضلات تاکید دارد. وزنه های مورد استفاده در بادی پامپ سبک هستند. بنابراین اگر به دنبال حجم دهی عضلات هستید، بدنسازی انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

عوارض بادی پامپ | مارال باشگاه بانوان در اصفهان

عوارض بادی پامپ | مارال باشگاه بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید:  درباره ورزش حرکت اصلاحی چه می‌دانید؟ 9 مدل از انواع حرکات اصلاحی کدام اند؟

عوارض بادی پامپ

از آنجایی که با شروع ورزش بادی پامپ به طور روزانه تمرینات خیلی زیاد و سریعی را انجام می دهید، ممکن است دچار درد مفاصل شوید. همچنین بر اثر استفاده از هالتر ممکن است کشش عضلانی را تجربه کنید. هر دو مورد از عوارض طبیعی ورزش کردن هستند. پس اگر به این ورزش علاقه مندید با قدرت آن را ادامه دهید.

تاثیر بادی پامپ و لاغری بدن چگونه است؟

از آنجایی که بادی پامپ متابولیسم بدن را بالا می برد، کالری سوزی نیز اتفاق می افتد. در پی کالری سوزی نیز لاغری بدن نیز مشاهده می شود.

ورزش بادی پامپ برای چاق شدن تاثیر دارد؟

هر تمرین ورزشی اگر با تغذیه کم کالری همراه گردد موجب کاهش وزن بسیار می شود. ولی اگر شما ورزش کنید و پس از آن تغذیه خود را افزایش دهید مسلماً ممکن است افزایش وزن داشته باشید.

حرکات بادی پامپ کدام اند؟

در بادی پامپ حرکاتی مثل زیر بغل، جلو بازو، پشت بازو و تمام حرکات عضلانی به وسیله هالتر انجام می شوند. البته پیش از حرکات تمرینی تخصصی مسلماً یک سری تمرینات مثل پرس سینه، اسکات، لانگ، پرس سر

شانه، ددلیفت برای آمادگی جسمانی نیز باید انجام شوند. البته حرکات مرتبط با شکم نیز به وسیله هالتر تاثیرگذارتر است.برای ثبت نام حرکات اصلاححی بانوان در اصفهان کلیک کنید.

بادی فیتنس چیست؟

فیتنس از جمله رشته های بدنسازی برای فرم دهی بدن است که به صورت تخصصی روی عضلات بدن کار می کند. اگر تمایل به تناسب اندام دارید و به کار کردن با وزنه های بزرگ علاقه مندید، این ورزش می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

بادی فیتنس بانوان

بدنسازی رشته های گوناگون دارد که فیتنس یکی از آنها است. در  فیتنس عضلات به وسیله وزنه های مختلف تقویت می شوند. در بیشتر رشته های بدنسازی روی حجم دهی توده عضلانی کار می کنند ولی هدف اصلی فیتنس  فرم دهی صحیح به بدن است. فیتنس با چربی سوزی همراه است. در بین رشته های بدنسازی برای بانوان در اصفهان و فیتنس برای بانوان در اصفهان مناسب و جذاب است.

تعداد جلسات بادی پامپ

در طول هفته دو الی سه بار انجام بادی پامپ کافی است؛ چرا که به شدت عضلات را درگیر کرده و بین تمرینات به استراحت نیاز است.

بادی پامپ چه عضلاتی را درگیر می‌کند؟

همانطور که گفتیم بادی پامپ ورزشی است که عضلاتی اعم از سرشانه، شکم، پا، سینه و بازو را درگیر می کند.

بادی پامپ چه مزایایی دارد؟

با انجام تمرینات بادی پامپ می توانید چربی سوزی همراه با افزایش انعطاف بدن را تجربه کنید. بدن شما در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و قبلتان منظم تر می تپد. از همه مهم تر عضلات بدن قدرت بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: پیلاتس: هنر تقویت بدن و ذهن برای بهبود کیفیت زندگی

وسایل مورد نیاز ورزش بادی پامپ چیست ؟ مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

وسایل مورد نیاز ورزش بادی پامپ چیست ؟ مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

وسایل مورد نیاز برای بادی پامپ

  • هالتر
  • صفحه وزنه
  • نیمکت (استپ)
  • مت
  • لباس راحت ورزشی
  • حوله عرق گیر
  • کتانی راحت
  • بطری آب

آشنایی با کلاس بادی پامپ در اصفهان

کلاس بادی پامپ در اصفهان کلاسی مهیج و جذاب برای دوست داران ورزش است. هر تمرین چندین بار تکرار می شود تا افراد مبتدی نیز بتوانند همراه با گروه حرکات را درست تمرین کنند. در این کلاس موسیقی های انگیزشی و جذاب پخش می شوند تا روح انسان به طور همزمان تقویت گردد.

بادی پامپ اصفهان

بادی پامپ بانوان در اصفهان به تکرار تمرینات درست عضلانی تاکید دارد. نیازی نیست برای تقویت عضلات هم وزنه های سنگین استفاده کنید. شما می توانید با تمرکز روی تمرینات خیلی راحت به وزن ایده آل خود برسید.

تاریخچه بادی پامپ

فیلیپ میلز کسی است که در سال 1991 بادی پامپ را به سایر افراد معرفی کرد. در واقع به نحوی بنیان گذار این ورزش بوده است. تمرینات بادی پامپ خیلی سریع در کل دنیا رایج و پرطرفدار شد. مخصوصا بانوان از این ورزش بسیار استقبال کردند.

معرفی کتاب بادی پامپ

در این بخش با معرفی کتاب بادی پامپ قصد داریم شما را با این ورزش جذاب بیشتر آشنا کنیم. این کتاب اثری ارزشمند از سمیه قادری است که خواندن آن به هر کسی توصیه می شود.

جمع بندی

اگر کار با وزنه و هالتر برایتان خوشایند است، ورزش بادی پامپ را دوست خواهید داشت. به علاوه در نظر داشته باشید که از طریق ورزش کردن با هالتر می توانید لاغر شوید و عضلات خود را تقویت کنید.

سوالات متداول

آیا می توان در دوره بارداری ورزش بادی پامپ را انجام داد؟

اگر سابقه پزشکی خاصی نداشته باشید، انجام آن مشکلی ایجاد نمی کند؛ البته توصیه می شود پیش از شروع تمرینات با پزشک خود مشورت کنید.

پس از آسیب دیدگی می توان بادی پامپ را ادامه داد؟

خیر باید تا بهبودی صبر کنید. سپس کم کم با حرکات سبک ورزش را مجدد شروع کنید.

مزایای ورزش بادی پامپ چیست؟

  • افزایش توده عضلانی
  • فرم دهی بدن
  • چربی سوزی
  • بهبود وضعیت بدن
  • تقویت عضلات
  • بالا رفتن انعطاف بدن
  • تپش قلب منظم

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

خدمات باشگاه ورزشی مارال را بیشتر بشناسید 

باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان “مارال جیم“ویژه بانوان،مرکزی برای قدرت، انعطاف و هماهنگی بدنی برای بانوان،خدماتی از جمله 
باشگاه بدنسازی، TRX، زومبا، فیتنس، یوگا و باله،انعطاف‌پذیری و قدرت در کنار حرکت اصلاحی مخصوص بانوان در اصفهان و همه در یک مکان را به همشهری های عزیز ارائه میدهد.

مدیر سایت وب‌سایت

‫2 نظر

  • الهام گفت:

    تفاوت فیتنس و بادی پامپ در چیست؟

    • فیتنس موجب عملکرد صحیح بدن شده و سلامتی را به ارمغان می آورد ولی در بادی پامپ افراد با اجرای تمرینات مقاومتی، استقامت بدن را بالا می برند و به تناسب اندام می رسند

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *