هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عضویت
درباره ورزش حرکت اصلاحی چه می‌دانید؟ 9 مدل از انواع حرکات اصلاحی کدام اند؟

درباره ورزش حرکت اصلاحی چه می‌دانید؟ 9 مدل از انواع حرکات اصلاحی کدام اند؟

حرکت اصلاحی چیست؟ مارال باشگاه بانوان در اصفهان

حرکت اصلاحی چیست؟ مارال باشگاه بانوان در اصفهان

به تمرینات ورزشی که توسط فرد متخصص یا فیزیوتراپ طراحی و ارائه می شوند، حرکات اصلاحی گفته می شود. در واقع هدف از طراحی و انجام حرکات اصلاحی، بهبود عملکرد جسمانی و درمان یک سری از بیماری ها است. در گاهی مواقع کسانی که با دردهای مفصلی و یا عضلانی دست و پنجه نرم می کنند، می توانند از طریق حرکات اصلاحی به بهبودی کامل دست یابند.

اهمیت حرکات اصلاحی چیست؟

همه ما می دانیم که ورزش کردن برای سلامت بدن مفید است. پس در این بخش بهتر است در مورد اهمیت حرکات اصلاحی صحبت کنیم. تمام انسان های سالم برای استمرار زندگی در طول روز حرکت می کنند. بنابراین تمام انسان ها نیاز به انجام حرکات اصلاحی دارند تا تمام اختلالات عضلانی و مشکلات جسمانی خود را شناسایی کنند. البته برای انجام هر حرکت اصلاحی باید از متخصصان ورزش مشاوره بگیرید چرا که انجام نادرست حرکات اصلاحی ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

فواید حرکات اصلاحی برای بدن چیست؟

حرکات اصلاحی، تحرک بدن را بهبود بخشیده و موجب حفظ تعادل عضلات بدن می شود. علاوه بر این، حرکات اصلاحی با کاهش استرس، کاهش خطر آسیب دیدگی و ثبات وضعیت جسمانی همراه است. گاهی اوقات بخشی از بدن ممکن است در معرض آسیب های متعدد قرار بگیرد. حتی ممکن است بخشی از بدن به جراحی نیاز پیدا کند. شما می توانید با انجام یک سری حرکات اصلاحی بدن را تقویت کنید و آن را برای عمل جراحی آماده کنید. گاهی ممکن است حرکات اصلاحی به بازگشت بدن در حالت ایمن کمک کند.

گاهی بدن بر اثر انجام یک سری فعالیت های روزانه مثل رانندگی دچار اختلالات مختلف می شود که می توانید با انجام حرکات اصلاحی این اختلالات را کاهش دهید. البته لازم به ذکر است که حرکات اصلاحی جایگزین فیزیوتراپی نیست. پس اگر درد شدید در ناحیه ای مفاصل دارید حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید. مهم نیست یک ورزشکار حرفه ای یا فردی مبتدی هستید از همین امروز انجام حرکات اصلاحی و تقویت عضلات بدن را شروع کنید.

ناهنجاری های بدن و حرکات اصلاحی کدام اند؟

ناهنجاری های بدن در واقع همان اختلالات جسمانی هستند که فرد سالم با آنها مواجه نیست. البته اکثر این ناهنجاری ها از طریق انجام درست حرکات اصلاحی قابل بهبودیابی است. در واقع بیشتر این ناهنجاری ها به دلیل سبک نادرست زندگی ایجاد می شوند. به عنوان مثال اگر فردی دارای پای پرانتزی، گودی کمر، کف پای صاف و یا کیفوز است، می تواند به کمک حرکات اصلاحی تا حدود زیادی مشکل خود را بهبود یابد. برای دریافت حرکات اصلاحی مفید فرد بیمار باید از یک کارشناس فیزیولوژی مشورت بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: پیلاتس: هنر تقویت بدن و ذهن برای بهبود کیفیت زندگی

چه کسانی به حرکت اصلاحی نیاز دارند؟مارال باشگاه بانوان در اصفهان

چه کسانی به حرکت اصلاحی نیاز دارند؟مارال باشگاه بانوان در اصفهان

چه کسانی به حرکات اصلاحی نیاز دارند؟

برخی افراد فکر می کنند که حرکات اصلاحی تنها برای کسانی است که با ناهنجاری های بدن روبرو هستند. در صورتی که تمام افراد باید از مزایای حرکات اصلاحی بهره مند شوند و پیش از ایجاد ناهنجاری، استقامت بدن خود را افزایش دهند. شما با انجام حرکات اصلاحی می توانید به تقویت عضلات بدن کمک می کنید. همچنین اسکلت بدن را از هرگونه ناهنجاری به دور نگه دارید. البته امروزه تقریبا همه مردم با یک سری مشکلات عضلانی و اسکلتی مواجه اند؛ حالا عده ای کمتر و عده ای بیشتر.

کسانی که دارای اختلالات قامتی هستند و از این موضوع رنج می برند بدانند که انجام یک سری حرکات اصلاحی بسیار به کاهش اختلال ایجاد شده کمک می کند. حتی کسانی که به طور مادرزاد نیز ناهنجاری های بدن دارند نیز می توانند از طریق حرکات اصلاحی تا حد زیادی بهبود یابند.برای ثبت نام و شرع ورزش حرکت اصلاحی در( باشگاه مارال ویژه بانوان ) باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان کلیک کنید.

کسانی که ورزشکارند و در مسابقات، آسیب های عضلانی و قامتی دیده اند از طریق حرکات اصلاحی می توانند به درمان مشکل خود کمک کنند. اما بیشتر از همه کسانی که به دلیل عادات نادرست مثل راه رفتن غلط، نشستن نادرست، ایستادن غلط و … دچار ناهنجاری شده اند به حرکات اصلاحی نیاز دارند.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

بیشتر بخوانید:خصوصیات و مزایای باشگاه اختصاصی بانوان

انواع حرکات اصلاحی در ورزش کدام اند؟

آشنایی با انواع حرکات اصلاحی به شما کمک می کند تا با آگاهی حرکات اصلاحی مرتبط با مشکل خود را انجام دهید. در این بخش انواع حرکات اصلاحی را نام می بریم.

  • حرکت اصلاحی کمر
  • حرکت اصلاحی راه رفتن
  • حرکت اصلاحی گردن درد
  • حرکت اصلاحی کردن و شانه
  • حرکت اصلاحی گودی کمر
  • حرکت اصلاحی سیاتیک
  • حرکت اصلاحی قوز کمر
  • حرکت اصلاحی کمر
  • حرکت اصلاحی افتادگی شانه با تصویر

مراحل حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی دارای 4 مرحله است که باید به درستی و با دقت کافی انجام شوند.

  • مهار

اول از همه باید فشار ناشی از ناهنجاری را مهار کنید. تشخیص ناحیه آسیب دیده برعهده متخصص است. با مهار کردن فشار، تنش ها کاهش یافته و درد عضلانی کم می شود. همچنین جریان خود به درستی صورت می گیرد.

  • کشش

کش دادن عضله از روش های مختلف اعم از دینامیکی و استاتیکی موجب انعطاف عضله شده و دامنه حرکت را افزایش می دهد. وضعیت قامت هم بهبود می یابد.

  • فعالسازی

در این مرحله عضلاتی که ضعیف ترند باید فعال شوند. در نتیجه فعالسازی عضلات کم تحرک، افزایش قدرت ماهیچه را خواهید داشت.

  • ادغام

با ادغام یک سری تمرینات با هم می توانید عضلات بدن را با هم هماهنگ کنید و استحکامشان را بالا ببرید.

حرکت اصلاحی باعث افزایش قد میشود؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

حرکت اصلاحی باعث افزایش قد میشود؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید:رقص باله و اهمیت آن برای بانوان چگونه است؟

آیا با حرکات اصلاحی باعث افزایش قد میشود؟

حرکات اصلاحی نمی توانند تاثیر مستقیم روی رشد قد داشته باشند. در واقع روی اندازه استخوان های بدن تاثیر گذار نیستند ولی وضعیت قامت و ایستایی بدن را بهبود می دهند. یعنی قوز کمر را از بین برده و بدن را از حالت بد خارج می کند پس می تواند روی قد انسان تاثیرگذار باشد.

حرکات اصلاحی برای افزایش قد نوجوانان

در کنار تغذیه سالم، خواب کافی، ویتامین های ضروری، نوشیدن آب، حرکات اصلاحی موجب افزایش قد نوجوانان می شود. اگر نوجوانان بتوانند درست بایستند و درست بنشینند به رشد صحیح قدشان کمک می کنند.

آموزش حرکات اصلاحی چگونه است؟

این روزها همه ما درگیر مشغله های روزمره ایم و با انتخاب سبک نادرست زندگی به روش های مختلف به بدن خود آسیب می رسانیم. یک سری ناهنجاری ها از کودکی با ما بوده اند و برخی دیگر نیز ایجاد می شوند. با آموزش حرکات اصلاحی می توانید از تشدید این ناهنجاری ها جلوگیری کنید بهتر است آموزش های لازم را از پزشک خود یا فردی متخصص دریافت کنید تا ساختار بدن خود را در بهترین شکل نگه دارید.

حرکت اصلاحی در منزل

شما در صورت یادگیری حرکات اصلاحی می توانید تمرینات خود را در منزل نیز انجام دهید. انجام صحیح حرکت اصلاحی در منزل موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت می شود. تحرک بخش های مختلف بدن و منعطف بودن عضلات موهبتی است که از طریق حرکات اصلاحی می توانید بدست آورید.همچنین میتوانید کتاب حرکات اصلاحی را تهیه و از آن استفاده کنید.

باشگاه حرکات اصلاحی در اصفهان

باشگاه حرکات اصلاحی در اصفهان ویژه بانوان به طور تخصصی در زمینه ارائه حرکات اصلاحی و بهبود ناهنجاری های قامتی می پردازد. می توانید به کمک پزشک متخصص باشگاه روی انعطاف بدن خود کار کنید. هر یک از بخش های درگیر را به طور صحیح تمرین دهید و به بهبودشان کمک کنید. یک سری حرکات کششی بدن را بیدار می کند و بدن را به سوی فعالیت برتر سوق می دهد.

جمع بندی

حرکات اصلاحی و درمانی بدن مجموعه فعالیت هایی است که انسان برای بهبود و درمان آسیب های قامتی و عضلانی بدن انجام می دهد. این حرکات باید به توصیه پزشک متخصص یا فیزیوتراپ انجام شوند. چرا که انجام نادرست حرکات ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

سوالات متداول

در صورت مواجه با ناهنجاری چه کار کنیم؟

اول از ارتوپد مشورت بگیرید و بعد حرکات اصلاحی را انجام دهید.

آیا حرکات اصلاحی موجب افزایش قد می شوند؟

 به طور مستقیم خیر

آیا حرکات اصلاحی فقط برای کسانی است که آسیب دیده اند؟

خیر افرادی که در معرض آسیب هستند و کسانی که اصلا اهل ورزش نیستند با دریافت مشاوره ای صحیح می توانند به سلامت بدن خود کمک کنند.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

خدمات باشگاه ورزشی مارال را بیشتر بشناسید 

باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهانمارال جیم“ویژه بانوان،مرکزی برای قدرت، انعطاف و هماهنگی بدنی برای بانوان،خدماتی از جمله 
باشگاه بدنسازی، TRX، زومبا، فیتنس، یوگا و باله،انعطاف‌پذیری و قدرت در کنار حرکت اصلاحی مخصوص بانوان در اصفهان و همه در یک مکان را به همشهری های عزیز ارائه میدهد.

 

 

 

مدیر سایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *