هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عضویت
ورزش تی آر ایکس (TRX) چگونه است؟

ورزش تی آر ایکس (TRX) چگونه است؟

ورزش trx چیست؟ باشگاه بانوان در اصفهان

ورزش trx چیست؟ باشگاه بانوان در اصفهان

ورزش تی آر ایکس چیه؟ ورزش تی آر ایکس مخفف عبارت( Total Body Resistance Exercise) به معنی تمرینات مقاومتی کل بدن، ورزشی است که به وسیله بند یا طناب مخصوص به نام تی آر ایکس عضلات بدن را درگیر می کند. در نتیجه ورزش تی آر ایکس شما وزنی ایده آل و اندامی خوش فرم خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم هر آنچه به TRX مربوط است را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

فواید تی آر ایکس برای بانوان چیست؟

ورزش TRX با چند حرکت کششی و یک بند مخصوص علاوه بر افزایش استقامت می تواند وزن بدن را کاهش دهد. چنانچه بانوان این ورزش را ادامه دهند و به طور مداوم حرکات کششی را انجام دهند عضله سازی در بالاتنه و ران ها را تجربه خواهند کرد. همچنین چربی سوزی و کاهش وزن را به دنبال خواهند داشت که هدف اصلی اکثر بانوان از ورزش کردن است. لازم به ذکر است که حرکات ورزشی باید اصولی انجام شوند. در غیر این صورت ممکن است به ستون فقرات بدن آسیب رسانده شود.

ورزش تی آر ایکس برای چی خوبه؟

هدف اصلی تمام ورزش ها حفظ سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها است اما اگر بخواهیم جزئی تر ورزش تی آر ایکس را شرح دهیم، اینگونه می توان گفت: ورزش تی آر ایکس قدرت بدنی انسان را بالا برده و موجب تقویت استقامت بدن می شود. تکنیک های مورد استفاده در تی آر ایکس اصولی طراحی شده و روی وزن بدن به شدت متمرکز است. زمانی که فرد در حال ورزش کردن است عضلات اصلی و جانبی او فعال شده و درگیر می شوند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مضرات تی آر ایکس چیست؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

مضرات تی آر ایکس چیست؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

مضرات ورزش تی آر ایکس کدام اند؟

از معایب تی آر ایکس این است که حرکات باید اصولی در زاویه ای مشخص انجام شوند. در غیر این صورت بر اثر فشار نادرست ممکن است آسیب های جدی به  مهره  های کمر وارد شود. پس اگر علاقه مند به ورزش TRX هستید، حرکات ورزشی را به هیچ وجه سرخود در خانه انجام ندهید. قیمت بند تی آر ایکس شاید برای عده ای گران به نظر برسد ولی نسبت به فوایدی که دارد مقرون به صرفه است.

ورزش تی آر ایکس برای لاغری

این ورزش به طور مستقیم روی عضلات میانی و بخش های اصلی بدن مثل شکم و قفسه سینه تاثیرگذار است. بنابراین با انجام ورزش تی آر ایکس چربی سوزی در بدن اتفاق افتاده و بدن لاغر می شود. زمانی که در حال تمرین هستید اجزای بدن مدام در حال تکان خوردن هستند، پس همزمان کالری قابل توجهی، بدن می سوزاند.

تی آر ایکس برای حجم

در تی آر ایکس با انجام یک سری حرکات، امکان تمرکز روی عضله ی خاص وجود دارد. پس شما می توانید به وسیله بندهای کشی مخصوص، علاوه بر بالا بردن استقامت، حجم دهی داشته باشید.

تاثیر تی آر ایکس برای شکم و پهلو

همانطور که گفتیم حرکات TRX روی بخش های اصلی بدن تاثیرگذار است و موجب فرم دهی و لاغری بدن می شود.

ورزش تی آر ایکس برای عضله سازی

حرکات ورزشی تی آر ایکس اگر اصولی و صحیح هر روز انجام شوند به وزن بدن فشار می آورند. پس چربی ها سوخته و عضله ایجاد می شود.

تی آر ایکس یا بدنسازی برای لاغری مناسب است؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

تی آر ایکس یا بدنسازی برای لاغری مناسب است؟مارال باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید: رقص باله و اهمیت آن برای بانوان چگونه است؟

 

تی آر ایکس بیشتر لاغر میکند یا بدنسازی؟

هم ورزش تی آر ایکس هم ورزش بدنسازی برای تناسب اندام و لاغر شدن مفید هستند ولی حرکات هر یک از ورزش ها با دیگری متفاوت است و ممکن است بخشی از بدن در حرکتی بیشتر لاغر شود.برای باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان کلیک کنید.

بعد از ورزش تی آر ایکس چی بخوریم؟

هر هدفی که از ورزش کردن داشته باشید، باید پس از تمرین حرکات تی آر ایکس به مقدار کافی مایعات، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم میل کنید.

بدنسازی بهتره یا تی آر ایکس؟

بدنسازی، ورزشی است که بیشتر تمرینات آن با دمبل و دستگاه انجام می شود و هدف اصلی آن افزایش قدرت عضلات و حجیم شدن بدن است. در بدنسازی سبک زندگی و غذاهای روزانه تغییر می کند. ولی افراد در تی آر ایکس با یک سری بندهای مخصوص سر و کار دارند که در انتها بدنی منعطف با تناسب اندام ایده آل خواهند داشت.

آیا تی آر ایکس بدن را سفت میکند؟

بله پس از چربی سوزی، همان نواحی سفت می شوند.

آیا تی آر ایکس باعث چاغی میشود؟

بله. البته برای افزایش وزن باید هدف خود را به مربی بگویید تا بر اساس هدفتان رژیم غذایی مناسب به شما داده شود.

تی آر ایکس برای افزایش قد مناسب است؟ | مارال باشگاه بانوان در اصفهان

تی آر ایکس برای افزایش قد مناسب است؟ | مارال باشگاه بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید: پیلاتس: هنر تقویت بدن و ذهن برای بهبود کیفیت زندگی

 

ورزش تی آر ایکس برای افزایش قد مناسب است؟

از آنجایی که حرکات کششی در تی آر ایکس بسیار زیاد است؛ صفحات استخوان ها درگیر می شوند. بنابراین حرکات TRX به افزایش قد کمک می کنند. علاوه بر این، افرادی که بر اثر ورزش کردن صحیح،  گودی کمر و مشکلات ستون فقراتشان برطرف می شود، کمی به قدشان افزوده می گردد.

حرکات ورزشی تی آر ایکس کدام اند؟

  • پلانک پهلو برای چربی سوزی شکم و پهلو
  • پاندول
  • کوه پیما
  • بالا پایین بردن پاها
  • چرخش شکم
  • و …

لباس مناسب ورزش تی آر ایکس چیست؟

برای تمرین کردن حرکات ورزشی از لباس ورزشی سبک و اندازه استفاده کنید. البته از آن جایی که دست هایتان همیشه درگیر است، دستکش وزنه برداری داشته باشید تا هنگام حرکات تی آر ایکس از دستان خود محافظت کنید.

ورزش تی آر ایکس در اصفهان

این ورزش در اصفهان طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل در اصفهان باشگاه های بسیار عالی با مربی های کاربلد در خدمت علاقه مندان به ورزش تی آر ایکس وجود دارند. توجه داشته باشید که یک مربی حرفه ای انتخاب کنید؛ چرا که رعایت اصول در این ورزش الزامی است.مارال باشگاه بانوان در اصفهان است و برگزار کننده  ورزش تی آر ایکس برای بانوان در اصفهان است.

trx برای چه سنی مناسب است؟ | مارال باشگاه ورزشی بانوان در اصفهان

trx برای چه سنی مناسب است؟ | مارال باشگاه ورزشی بانوان در اصفهان

بیشتر بخوانید: درباره ورزش حرکت اصلاحی چه می‌دانید؟ 9 مدل از انواع حرکات اصلاحی کدام اند؟

 

ورزش تی آر ایکس برای چه سنی مناسب است؟

ورزش تی آر ایکس برای چه کسانی مناسب است؟ همه افراد از سن 18 تا 60 سال می توانند با ورزش تی آر ایکس موجب حفظ سلامت بدن و تناسب اندام برسند.

ورزش تی آر ایکس چقدر کالری میسوزاند؟

چنانچه در روز نیم ساعت حرکات تی آر ایکس انجام دهید، به طور متوسط حدود 300 کالری می سوزانید. البته مقدار کالری از دست رفته به وزن فرد نیز بستگی دارد.

ورزش تی آر ایکس در منزل را چگونه انجام دهیم؟

از آنجایی که لوازم مورد نیاز برای انجام حرکات تی آر ایکس قابل استفاده در منزل است، با تمرکز روی حرکات می توانید در منزل نیز ورزش کنید. البته بهتر است در کلاس های ورزشی آنلاین شرکت کنید تا اصولی و صحیح، حرکات را انجام دهید. اگر به هر دلیلی امکان باشگاه رفتن برایتان فراهم نیست، می توانید با خرید لوازم مورد نیاز در منزل نیز به تناسب اندام برسید.

ورزش تی آر ایکس در بارداری چگونه است؟

ورزش TRX از جمله ورزش هایی است که موجب حفظ سلامت و تعادل بدن می شود. پس انجام این ورزش در دوره حساس بارداری نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم می باشد. افراد با هر میزان توانایی در هر شرایطی می توانند با انجام ورزش تی آر ایکس به افزایش تعادل بدن بیفزایند. برخی کارشناسان معتقدند که انجام یک سری حرکات در دوره بارداری موجب کاهش درد نیز می شود.

جمع بندی

یادگیری تمرین های تی آر ایکس حتما باید به کمک مربی صورت بگیرد. چرا که رعایت اصول ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. به طوری که ممکن است کمر و ستون فقرات بر اثر ورزش کردن نادرست آسیب ببینند. پس ورزش تی آر ایکس ورزش خوبی است اگر توسط مربی کاربلد و متخصص ارائه شود.

سوالات متداول

مزیت ورزش تی آر ایکس

موجب حفظ تعادل بدن و تناسب اندام می شود. همچنین استقامت بدن را بالا برده و قدرت بدنی را افزایش می دهد.

بعد از تمرینات تی آر ایکس چی بخوریم بهتره؟

پروتئین، کربوهیدرات و مایعات فراوان

آیا تمرینات تی آر ایکس برای بانوان مفید است؟

بله ورزش تی آر ایکس موجب تقویت قوای بدنی شده و مقاومت بدن را بالا می برد. همچنین چربی سوزی و کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

دگمه تماس با ما باشگاه بانوان در اصفهان مارال

خدمات باشگاه ورزشی مارال را بیشتر بشناسید 

باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهانمارال جیم“ویژه بانوان،مرکزی برای قدرت، انعطاف و هماهنگی بدنی برای بانوان،خدماتی از جمله 
باشگاه بدنسازی، TRX، زومبا، فیتنس، یوگا و باله،انعطاف‌پذیری و قدرت در کنار حرکت اصلاحی مخصوص بانوان در اصفهان و همه در یک مکان را به همشهری های عزیز ارائه میدهد.

 

مدیر سایت وب‌سایت

‫3 نظر

  • بله ورزش تی آر ایکس موجب تقویت قوای بدنی شده و مقاومت بدن را بالا می برد

  • سحر گفت:

    تی آر ایکس برای بانوان مفید است؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *